November 16 - Just world Fallacy (zogenaamd)

Here is a place to discuss what happened during last weeks meeting, and to keep track of all past meetings.
Post Reply
Friso Schous
Starter
Posts: 12
Joined: 09-06-2015 15:09

November 16 - Just world Fallacy (zogenaamd)

Post by Friso Schous » 17-11-2015 19:50

Gisteravond zijn we bijeen gekomen over de just world fallacy, maar we hebben het ook gehad over allerlei andere dingen (zoals gewoonlijk). Ik hoop dat mensen er wat aan gehad hebben.

Graag zou ik in een toekomstige sessie verder willen gaan met het onderwerp van empowerment, en hoe empowerment (eventueel) zou kunnen bijdrage aan een betere samenleving. Hierbij zouden voor mij 4 punten op de agenda staan:

1. Operationaliseren van empowerment
2. Wensbaarheid van empowerment
(evt.) 3. Hoe te implementeren van empowerment
4. Uitdagingen voor implementeren van empowerment

Wanneer een sessie hierover terug zou komen wil ik graag de dynamiek van de avond veranderen. Graag zou ik willen dat we de discussie wat meer in de groep zelf kunnen leggen, en niet dat degene die het onderwerp binnen brengt het meest aan het woord is. Hoe we dat gaan bereiken bedenken we dan wel.

Dit onderwerp past naar mijn mening trouwens best goed bij het 'Agency' punt dat op de agenda staat. Wellicht dat als we dit onderwerp afhandelen we ook het Agency punt af kunnen handelen (of een begin eraan gemaakt kunnen hebben).

Post Reply